Categorized | Cancer, Diet, Disease, Health

Studies show how fruits and veggies reduce cancer

Posted on 07 December 2007 by admin

Fri Dec 7, 2007 3:09pm EST

WASHINGTON (Reuters) - Just three servings a month of raw broccoli or cabbage can reduce the risk of bladder cancer by as much as 40 percent, researchers reported this week.

Other studies show that dark-colored berries can reduce the risk of cancer too — adding more evidence to a growing body of research that shows fruits and vegetables, especially richly colored varieties, can reduce the risk of cancer.

Researchers at the Roswell Park Cancer Institute in Buffalo, New York, surveyed 275 people who had bladder cancer and 825 people without cancer. They asked especially about cruciferous vegetables such as broccoli and cabbage.

These foods are rich in compounds called isothiocyanates, which are known to lower cancer risk.

To read the entire article go here.

[?]
Share This

Popularity: 16% [?]

Tags | , , , , ,

Leave a Reply

Popularity: unranked [?]

Popularity: unranked [?]

Popularity: unranked [?]

Popularity: unranked [?]

Popularity: unranked [?]

Popularity: unranked [?]

Recent Videos

Archives

Close
E-mail It